Lanserer ny effektmåling av sponsorater: -Et hull i markedet

SponsorChecks lanseringsteam, fra venstre Alexander Solberg fra Nosleeptillbrooklyn, Eirik Ekrann, Alexander Staübert, Ingeborg Jore fra Ipsos og Aris Theophilakis fra Nosleeptillbrooklyn.

Ipsos og Nosleeptillbrooklyn lanserer i disse dager SponsorCheck, en lavterskels måling for sponsorer og sponsorobjekter som ønsker å måle merkebidraget av en aktivering raskt og presist.

Det nye verktøyet er et samarbeidsprosjekt mellom analyseselskapet Ipsos og reklame -og eventbyrået Nosleeptillbrooklyn, og skal gi en effektiv evaluering av et sponsorat gjennom en pre- og en postmåling, som vil vise om aktiveringen av sponsoratet har bidratt til å styrke merkevaren. Produktet er utviklet av analyseinstituttet under ledelse av daglig leder Eirik Ekrann og bygger på deres BrandCheck-metodikk, og det var i kontakt med BrandCheck at byrået startet en dialog omkring en dedikert modul for å måle merkebidraget til sponsoraktiveringer.