Opplevelsene står i kø

April 12, 2022

Plutselig kom Corona, og plutselig måtte alle holde seg hjemme, og alt stengte ned. For kulturlivet var det utrolig skummelt, særlig i de første ukene av mars 2020, før noen hadde formulert noen som helst politikk rundt kultur, kunst og opplevelser. Det hastet å komme ut med en melding om håp, det hastet å si noe om at vi stod sammen og at vi skulle komme tilbake, selvom om ingen visste når. Både tilbydere og publikum ville høre at noen hadde blikket litt rettet forover.

Mindre enn tre uker etter de første nedstengningene og en uke etter brief, hadde NOSLEEPTILLBROOKLYN skriptet, filmet, klippet, lydlagt, produsert og lansert en film der kulturlivet i regi av Cultiva holdt hodet hevet. Med et grep som siden ble godt etterliknet, holdt vi opp kontrasten mellom situasjonen nå og situasjonen slik den skulle bli. Dette var basert på at noe kunne filmes, mens andre ting var avhengig av eksisterende materiale naturlig nok.

Fordi kampanjen kom så raskt og kontant før egentlig noen hadde begynt å kommunisere rundt situasjonen, ble den godt spredt, kommentert og likt. Medlemmer og utøvere var positive, og publikum satte pris på å bli minnet på alt de hadde tat for gitt og nå gledet seg til å få tilbake. At filmen skulle vise seg å være gyldig i over ett år, var det selvfølgelig ingen som visste.

No items found.

Plutselig kom Corona, og plutselig måtte alle holde seg hjemme, og alt stengte ned. For kulturlivet var det utrolig skummelt, særlig i de første ukene av mars 2020, før noen hadde formulert noen som helst politikk rundt kultur, kunst og opplevelser. Det hastet å komme ut med en melding om håp, det hastet å si noe om at vi stod sammen og at vi skulle komme tilbake, selvom om ingen visste når. Både tilbydere og publikum ville høre at noen hadde blikket litt rettet forover.

Mindre enn tre uker etter de første nedstengningene og en uke etter brief, hadde NOSLEEPTILLBROOKLYN skriptet, filmet, klippet, lydlagt, produsert og lansert en film der kulturlivet i regi av Cultiva holdt hodet hevet. Med et grep som siden ble godt etterliknet, holdt vi opp kontrasten mellom situasjonen nå og situasjonen slik den skulle bli. Dette var basert på at noe kunne filmes, mens andre ting var avhengig av eksisterende materiale naturlig nok.

Fordi kampanjen kom så raskt og kontant før egentlig noen hadde begynt å kommunisere rundt situasjonen, ble den godt spredt, kommentert og likt. Medlemmer og utøvere var positive, og publikum satte pris på å bli minnet på alt de hadde tat for gitt og nå gledet seg til å få tilbake. At filmen skulle vise seg å være gyldig i over ett år, var det selvfølgelig ingen som visste.

No items found.