Jun 24

Gjensidige

No items found.
Arrow down icon
Gjensidige
Kunde

Gjensidige

Problem
Alle har følt på avstand, ensomhet og kanskje også isolasjon gjennom pandemien. Gjensidige har siden 1819 vær basert på gjensidighetsprinsippet (er det feks noen andre finansinstitusjoner som gir utbytte til kundene sine?) og har investert tungt i felleskapet - for som de sier; fungerer ikke felleskapet, fungerer ikke samfunnet. Som et ledende forsikringsselskap ser de også de store personlige og samfunnsmessige kostnadene som slike kriser bringer med seg. Men Gjensidige har ikke hatt for vane å snakke om sine grunnleggende verdier i noen særlig grad, så her hadde de ingen eksisterende verktøy tilgjengelige.

Avgjørende øyeblikk
NOSLEEPTILLBROOKLYN har bistått Palmesus med å verdiøke en del av deres sponsorater, så også her. Midt i pandemien ble det for teamet klart at Gjensidige hadde en enkel og helt unik forutsetning for å kunne kommunisere sine verdier og å fremstå som en emosjonell driver under gjenåpningen av Norge; selskapsnavnet. Med bokstavrim som gjenåpne, gjenforene, gjenskape, gjenopprette, gjensynsglede og mange andre positive ord, hadde NOSLEEPTILLBROOKLYN knukket en vanskelig kode med et enkelt men effektivt grep. Et bredt samarbeide også på kundesiden mellom spons og marked gjorde at kampanjen fikk mange store og små bein å gå på. Fra tung TV-kjøring til SoMe, utendørs, intranet og print.

Resultat
I først rekke har kampanjen skapt intern stolthet og følelser blant de over 2.500 ansatte i Norden, hvorav de fleste har sittet på hjemmekontor i over ett år. Kommentarene har gått mye på at dette var ektefølt og varmt, tidsriktig og moderne, men også at selskapet endelig hadde funnet en stemme de kunne identifisere seg med. Gåsehud har vært den mest gjengse tilbakemeldingen fra de som har sett filmene, interne som eksterne.

Se flere prosjekter