Apr 1

Hörmann

No items found.
Arrow down icon
Hörmann
Kunde

Noen ganger trenger du Hörmann

Problem

Hörmann er med god margin Tysklands, og Europas, ledende produsent av garasje- og industriporter. Premium kvalitet fra grunnen av, men med lav gjenkjennelse utenfor kategorien. Hörmann er markedsleder i Norge og har relativ god navnegjenkjennelse da navnet er synlig overalt innen internasjonale skiskyting- og fotballarrangementer, sponsorater som Hörmann sentralt er ansvarlige for. Men assosiasjon til riktig kategori og premium kvalitet var lav, og kunder på jakt etter de beste portene kunnen fort forledes til å tro at andre leverandører hadde like gode løsninger.



Avgjørende øyeblikk

NOSLEEPTILLBROOKLYN utviklet en strategi som både adresserte langsiktige og kortsiktige behov samlet under paraplyen “Noen ganger trenger du Hörmann. Verdens kanskje beste garasjeport”. Taktisk kommunikasjon viser verdifulle gjenstander (biler og motorsykler primært) bak en halvveis senket Hörmann port. Medier er digitale flater, forhandlerannonser i avis, samt magasinannonser i D2. Radio hadde en mer assosiativ tilnærming der en Hörmann garasjeport senker seg for å beskytte hovedpersonen mot uønsket bry eller trøbbel.



Resultat

Etter første fase står Hörmann ut med annet løfte og språk enn sine konkurrenter, hvilket er en god begynnelse. En langt mer helhetlig og kvalitativ look er også med på å skille markedslederen ytterligere ut.




Foto: Arild Danielsen

Radiospotter

Annonser - D2

Digitale ads

Se flere prosjekter