Sep 23

Bare husk bukser!

No items found.
Arrow down icon
Bare husk bukser!
Kunde

AKT

Problem

I løpet av pandemien ble all offentlig kommunikasjon skadelidende, med færre avganger, færre seter og strenge munnbind- og avstandsregler. Passasjerantallet gikk selvfølgelig kraftig ned, og mange begynte med nye vaner som privatbil og sikker i sommerhalvåret. Så da myndighetene sakte åpnet opp igjen, var det viktig for AKT å minne folk på at bussen var et alternativ igjen, at det faktisk var greit å ta bussen som vanlig igjen.


Avgjørende øyeblikk

NOSLEEPTILLBROOKLYN utviklet sammen med AKT en strategi som skulle unngå argumentasjon rundt miljø og andre besparelser, ei heller rippe opp i det vonde med nedstengningen  men heller være motsatsen av pandemiens alvor: en vennligsinnet påminnelse. Det er lettvint og hyggelig å ta bussen, så dette skulle utstråles i kampanjen. Basert på allmenn innsikt om hjemmekontorets viderverdigheter var det takknemlige å ta tak i et enkelt fenomen; at vi sluttet å kle oss helt opp til jobb og møter, fordi skjermen selvfølgelig begrenser innsyn. Så tanken om at det nå var på tide å ta på seg buksene igjen ble naturlig å forfølge. Den var enkel å skjønne, lettere humoristisk og ikke minst ga oss en god mulighet til å hilse alle velkommen tilbake.


Resultat

Kunde og byrå evnet å være live med kampanjen dagen etter regjeringens full-åpning-pressekonferanse. Byrået hadde lagt opp til en bred mediestrategi, med sosial, digital, avis og radiotilstedeværelse. Gode tilbakemeldinger og deling viste at kampanjen traff riktig toneleie.



Radioproduksjon: Sagveien Resort

Fotograf: Alexander Crispin

Se flere prosjekter