Apr 7

Strai Kjøkken

No items found.
Arrow down icon
Strai Kjøkken
Kunde

Strai Kjøkken

Problem

Kjøkkenmarkedet i Norge er fragmentert, med en mengde leverandører med ulik nasjonal utbredelse. De dominerende kjedene har i liten, eller ingen, grad produksjon i Norge eller er i norske hender. Utenfor Agder er Strai kjøkken lite kjent, og må finne smarte måter å gjøre seg bemerket på med færre ressurser mot de store, og mot de lokale merkene i storbyene.


Avgjørende øyeblikk

Strai er en snart 100 år gammel norsk familiebedrift med lange og lokale håndverkstradisjoner, som fokuserer på tilgjengelig kvalitet. Sammen med NOSLEEPTILLBROOKLYN laget de en flankestrategi med dette som differensiator. Norsk håndverkshistorie siden 1929, ble merkekonklusjonen og basis for stemning, norsk natur og moderne kjøkkenløsninger der andre bare viser store kjøkken. Samtidig gikk man for en stor hyttenisje for å se om det fantes mer “nasjonalisme” å hente ut av fritidsboliger som faktisk befinner seg nærmere det norske og naturlige. Det gjorde det.


Resultat

En helt ny landingsside for hyttekjøkken var huben for en digital kampanje som fikk ny trafikk og nye interessenter fra nye steder i landet. Å snakke til hjertet omkring norske tradisjoner som grunnlag for god stemning er en bra oppskrift for en av Norges beste kjøkkenprodusenter.



Kreativ: Aris og Cecilie
Digital team: Suzanne og Benjamin
Prosjektleder: Lars og Birgitte


Foto: Arild Danielsen

Se flere prosjekter